Felanmälningar under arbetstid 06 325 4187 | utanför arbetstid 06 325 4151, 040 725 7900

Sms-meddelandetjänst

Vasa Vatten har tagit i bruk en textmeddelandetjänst. Tjänsten används till att skicka störningsmeddelanden samt i våran kundbetjäning. Du kan få textmeddelandena till din mobil och/eller din e-post eller som ljudmeddelanden till din fasta telefon.
 

Störningsmeddelanden

Huvudsakligen skickar vi störningsmeddelanden, d.v.s. meddelanden om störningar som påverkar vattendistributionen. Som invånare kan du få ett meddelande om t.ex. vattendistributionen plötsligt måste avbrytas på din adress p.g.a. läckage eller om vi blir tvungna att stänga av vattnet inför planerade servicearbeten. När vi reparerar läckage får du meddelande genast när vi stänger av ditt vatten. Ett sådant meddelande kan du få även under natten.

Krismeddelanden innehåller information om vattenkontamineringar. I sådana fall meddelar vi om vattnet måste kokas på din adress, eller om det råder ett totalförbud att använda kranvattnet. Krismeddelanden skickas dygnet runt.


Kundmeddelanden

Vasa Vatten kan skicka enskilda textmeddelanden till sina kunder, t.ex. samtalsbegäran.


Registrera dig i tjänsten

Störningsmeddelanden skickas automatiskt till invånare i Vasa som fyllt 16, vars telefonnummer och adresser är offentliga. Om ditt telefonnummer inte är offentligt, men du vill motta meddelanden, kan du registrera det i tjänsten. Du kan även registrera fler än en adress, till exempel adressen till ditt jobb, din sommarstuga eller en närstående. Med hjälp av registreringsblanketten kan man även avregistrera sig ur tjänsten om man inte vill motta meddelanden.

 

Gå till registreringsblanketten >>

 

Tjänsten är gratis och i våra textmeddelanden ber vi aldrig om pengar, personuppgifter eller sätter in betalningslänkar. Länkarna vi skickar leder alltid till våra nätsidor och de skrivs i formatet https:\\vaasanvesi.fi\sidans namn.

 

Uppdaterad 28.08.2023